Mim \\ Kitap #1

Dün, arkadaşım Yahya Aydoğmuş blogunda bir kitap mimi paylaştı. So it begins :)











1)- Kitap sana ne kattı?

Tek başıma yapabildiğimi kitaplarla fark ettim.Sanırım bir kitabın değeri en iyi kitapsız kalındığında anlaşılır. Kitap okumanın ve ara vermenin de insanı başka şeyler yapmak için ittiğini düşünüyorum. Sonuçta bir kere yaratıcı bir eylemde bulunuyorsunuz ve bunun arkası da geliyor. Ancak bunu yapan 
sizsiniz kitap değil. Kitap bu gücü sağlar.



avatar the last airbender confused ile ilgili görsel sonucu 2)- Kitap arkadaş mıdır?

Kitap arkadaş değildir. Kitaplar veya filmler, tutkulu hissettiğiniz herhangi bir şey, nihayetinde tekrar eden ve bireysel gerçekleştirdiğimiz bir eylem. Kitap değil, kitabın barındırdığı düşünceler ve bizim o an okurken ne kadar bağ kurabildiğimiz zevk alıp almayacağımızı belirliyor. Kitap bizim karşımızda edilgen bir nesne aslında ve bir kitap ne kadar siz olmaya yakınlaşıyorsa o kadar dosttur. Kitapta kendime yakınlaşabildiğim için bir dostluk eylemi gerçekleşiyor ancak ben bu dostluğu kitaba değil hayatta kalma içgüdüsüne ve yaşama isteğine bağlıyorum. Kitap bize cevap veremez, sorular sordurur. Bu da bir dostun özelliklerindendir.



3)- Neden kitap okuyorsun?

Farklı olmadığını fark ettiğim kitapları okumaya devam etmiyorum. Bunun belirli bir cevabı yok. Ruh durumuma göre Stephen King veya Ayfer Tunç ya da Tolstoy okuyabilirim. Sadece içime dönmek için bir ihtiyaç duyuyorum ve kitap okumak bunu sağlayan eylemlerden sadece bir tanesi.


4)-Kitabı ne sıklıkla okuyorsun?

Üstte belirttiğim sebepten dolayı bunun bir sıklığı yok.

5)-Hangi tür kitapları okuyorsun?

Polisiye, Gerilim, Psikoloji, Fantazya veya non-fiction kitaplar okumayı tercih ediyorum.

6)-Kitap yazmayı düşündün mü?

Bir fantastik kurgu üzerinde çalışıyorum.

7)- Sevdiğin yazarlar kimler?

susanna tamaro ile ilgili görsel sonucu



- SUSANNA TAMARO







         
                                                                         
                                                         - Nazlı Eray

                               








-  PINAR KÜR












                                    - JEANETTE WINTERSON








8)- Kitapları ciltler misin? 

Hayır.

9)- Gezi kitaplarını sever misin?

Hiç gezi kitabı okumadım ancak tarihi-gezi romanları çok kafa açıcı olabilir. Okunmaya değer.

10)- Kitap alırken kapağına göre mi seçersin?

Hayır, seçme aşaması böyle gerçekleşmez ancak eğer aynı kitabın farkli iki basımı varsa arasından seçebilirim. İşin içinde estetik de var nihayetinde.


Bu mim yazısının sonuna geldik. Belki başka mim zincirlerinde tekrar buluşuruz.

Ben de sizleri mim yazısı eklemeye davet ediyorum: Ugadar  İrfan Kurudirek  Prenses

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hastalık Hastası Tiyatro Eleştirisi - Moliere

SHEAKSPEAR’IN SARSILMAZ TAHTI ve ACİZ TOLSTOY

Nuri Bilge Ceylan