Hayat Öznesi

Bugün bir ustanın yanında işe başladım
Nehri bana geri ver
Koca bir ağacın altında gölgesiz bir yer
Ne karanlık ne aydınlık
Ne apaçık ortada ne de silinmiş
Ne bir sahibi var gibidir, içinde çok insan var gibi
Yer yer yok olmuştu elbisesi
Nehri bana geri ver
Elbisenin kopan kısımlarının örttüğü bedeni de gitmiş gibiydi.
Çok kopuk kopuk anlatıyor aklındakileri
Bir cümle bölüveriyor zihnini
Eski ve oluşuyor olan olarak iki zihne bölünüyor
Biri benle kalıyor anlatmaya devam ediyor
Nehri bana geri ver
Öteki en hızlı attan bile daha hızlı
En güçlü şövalyeden bile daha sağlam
En savunmasız kuştan bile daha sarsak
Bir saat tamircisi o
Ustanın adı anlamı bulunmayan, bir tek ustamın ağzından çıkabilecek bir şey
Konuşurken hep bu adı söyler gibidir
Uzaklar var gibidir küçücük dükkânında
Işıktan bir şelale ustamı sarıyor gibidir

İçimde bir sızı bu usta
Hiç tanımıyorum oysa onu
Bir acı beliriyor koltuk altlarımda
Karnımda, bir de gözlerimde, iki meme ucumda
Sanırsın zamanı o kontrol ediyor
Elindeki alet gözlerinin feridir
Kapağı kaldırdı mı yeşil zümrüdü, mor alevi, yakutu ve hiç sönmeyen ateşi parıldar durur.
Ona anlatmak istiyorum NEHRİ
Herhangi bir şey HAYKIRMA DÜŞÜNCEMİ
Beni bir şeyler söyleyecek kadar cesur kılmaya çalışıyor İSTEKLERİ
Bazen çok umursamaz, katı, yalın, açıklamaya yer bırakmıyor TÜM ANLAMSIZLIĞI
Git yap işte, o kadar işte, anlamıyorsun işte, boş ver nolucak DÜŞÜNDÜKLERİMDEN UTANDIĞIMI
Dilinde bir şiir bir melodi ÇOK GEREKSİZ OLDUĞUMU
Ondan öğrenmek istiyorum bu ağaç ve nehir yerinde UTANDIĞIMI
Bu nehir yerinde KENDİMİ, DERİMİ BIRAKIR GİBİ KAÇIP GİTME İSTEĞİMİ
Buz tutmamışken henüz
Yarını hâlâ tartabiliyorken
Sezebiliyorken
Biliyorum bu nehir, bu meydan, ağaçlar ve ustamın kuytu köşe dükkânı
Hepsi silinecek
Nehri çaldın
Geri ver

Yorumlar

  1. Var olmanın kırgınlığı kelimelerimizde
    Yaşamanın acı hazzı kazınmış aklıma
    Soluksuz beklediğim zamanlardan bir zaman
    Keskin gecelerin pencerelerini aç
    Soluğun dolsun ciğerlerime

    Dalgalarının hırçınlığına kapıldığım nehir
    Koca bir ağaç, altında gölgeli bir yer

    Azizim

    Hırçınlığımdan ellerimde cam kesikleri
    Senin ellerinde kağıt kesiklerinden vadiler
    Kapıldığım onca dalganın şiiri
    Nehri çaldın, bana dalgaları anlat

    İçimde bir haz, bir hüzün
    Uzaklarda bir çift göz
    İçinde bir kuş, Anka
    Yanışın, kavruluşun; tekrar var olan kanatlarının nehri

    Bir unutkanlık bende
    'Hissetmenin hissini unutma'
    Yine bir çift göz
    Her dalgasında savrulduğunu belli etmeyen kavruluşun
    Yetmeyen cesaretim, saatim elimde
    Artık çok geç
    Saklama
    Ne yanıp kavruluşunu
    Ne de tutuşup kıyıya vuran dalgalarını

    Nehri çaldın azizim, bana onu anlat.


    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hastalık Hastası Tiyatro Eleştirisi - Moliere

SHEAKSPEAR’IN SARSILMAZ TAHTI ve ACİZ TOLSTOY

Nuri Bilge Ceylan